Proud

Ingen bloggar här längre verkar det som... Men iaf det är jag Nalu här och nu tänker jag blogga här för de som jag bloggar nu vill ja hålla anonymt så att ingen börjar skriva: "DU MÅSTE ÄTA" och allt sånt där skit... Nytt år ny diet är det iaf som gäller, fast på samma gång är den likadan... Här kommer mina "regler" för min nya diet, plus min mat och träningsdagbok samt en jättebra sida för dom som också vill kolla reda på hur mycket kalorier du äter...


Regler:

 Det här får jag inte äta:

 All slags godis
Bakverk
Chips
Salta pinnar
Kex
Glass
Popcorn

 Det här får jag äta:

 Alla sorters grönsaker
Alla sorters frukter
Nyttiga giftfria bröd
Youghurt
Nyttig mat

 Det här får jag dricka:

 Mjölk
Vatten
Saft & limsa

 Mängden per dag:

 Mat: ca 600 kcal
Motion: Göra av med minst 400 kcal

 Hur ofta:

 Snabbmat högst en gång i månaden
Godis och sånt ALDRIG
Saft & Limsa högst 3 ggr i månaden

Mat:

En kiwi= 65 kcal

Spagetti (ca 100 gram) + malet kött (ca 50 gram) + ketchup (ca 5-10 gram)= 135 kcal + 60 kcal + 10 kcal= ca 200 kcal

 

Träning:

Olika juttun på wii (dagsträning)= 99 kcal


Mat och träningsdagbok från och med 3 januari

Mat:
En kiwi= 65 kcal
Spagetti (ca 100 gram) + malet kött (ca 50 gram) + ketchup (ca 5-10 gram)= 135 kcal + 60 kcal + 10 kcal= ca 200 kcal 

Träning:
Olika juttun på wii (dagsträning)= 100 kcal


Det här betyder att jag ätit ca 270 kcal idag (och jag får äta 600 kcal på en dag, så jag får ännu äta något till kvällsmål)
Gymnastiken har jag ännu bara på ca 100 kcal, men ja ska gympa ännu ikväll...

Det här kommer bli bra, måste bara orka kämpa och inte ge upp förän jag är smal!


Sidan som du kan kolla upp kalorijuttun kommer här (rekomenderar den starkt, den är jätte bra, den räknar ut allt möjligt du vill veta): http://www.kaloritabell.com/kaloritabell_a_till_o.html



//Nalu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0